Puutarha avaa salaisuuksiaan minulle. Olen sipuli jonka istutit navetan eteen

kylmässä sormet kohmeisena.

1490631.jpg

Heinätähti ilahduttaa suloisen sinisillä kukillaan harmaata kevään maisemaa.

Neuleohjeiden kansiossa oli kukkasipuleista artikkeli kahdeksan kymmentä luvulta.  Helmihyasinttia kehuttiin erityisen kauniiksi ja kas kas monien vuosikymmenien kuluttua nyt minulla on noita kukkia.1490643.jpg

Raision kukkatalon sipuleita olen istuttanut viime syksynä. Toistaiseksi olen olen ollut tyytyväinen, heinätähtiä piti olla paljon enemmän. En vain muista veinkö noita sipuleita muillekin.

Narsissit antavat odottaa itseään kukat ovat suojalehtien sisällä. Jännittävää onko totta, etteivt myyrät koske noihin ollenkaan. Tulppaanit ovat napsineet yksi toisensa jälkeen maasta navetan päädyssä olleesta kivikosta.

Selkä vaivaisena en ole voinut Tukholmasta tultuani tehdä juuri mitään puutarhassa. Karmea ristiselkä kipu estää minua liikuttamasta, jopa käsiäni.

Huomenna on luvassa upea päivä ja toivon voivani piilottaa siemeniä taimi purkkeihin. Iloitsen kaikista uusista kasveista, joita pilkottaa maasta.

Istuttamani keisarinpikarililja on nostanut verson ja viiden sentin päästä siitä ilmeistyi onkalo ja hupsis ABBA tulppaani oli kadonnut. En siis usko keisarinpikarililjan karkottavan myyriä, vaan minut joka kukkiessaan haisee pahalle.

1490645.jpg

Krookukset säilyivät metallikorissa ja tietysti sieltäkin nappasi myyrä lilan tulppaanin sipulin. kun avoin kannen. Kaikkea ei tuo vihulainen pysty popsimaan kun ovat korissa.

Ruusut, jotka viime kesänä näyttivät kuolleilta harmailta tikuilta ovat versonneet????????